Investiční služby v ČS

Investiční služby v ČS

Jaké investiční služby Vám v České spořitelně (ČS) můžeme poskytnout a co budeme potřebovat od Vás?

Bezpečnost

V ČS poskytujeme investiční službu Přijímání a předá­ vání pokynů, Investiční poradenství a Obhospodařování cenných papírů (více známou pod názvem správa aktiv). Také pro Vás evidujeme investiční nástroje na Vašich majetkových účtech a v dohodnutém rozsahu zajišťu­jeme jejich správu. Investiční služby jsou upraveny Zákonem o podnikání na kapitálovém trhu a evropskou legislativou známé pod souhrnným označením MiFID II.

V kapse

ČS má povinnost jednat s odbornou péčí a v nejlepším zájmu zákazníka. Abychom mohli posoudit, jaké řešení v rámci investičních služeb je optimální právě pro Vás, budeme potřebovat Vaši součinnost. Je pro nás velice důležité shromáždit od Vás aktuální, úplné a přesné informace. Pokud se nám to nepodaří, nebudeme schopni vyhodnotit, jaké riziko pro Vás představuje investiční služba nebo investiční nástroj a některé investiční služby Vám vůbec nebudeme moci poskytnout.

Pro všechny

K oblastem, které jsou důležité pro následné hledání optimálního investičního řešení, patří zejména infor­mace o Vašich znalostech a zkušenostech v oblasti investic, finanční situaci, schopnosti nést ztrátu a investičních cílech.

Co si pod těmito názvy představit konkrétně? Mají investiční služby něco společného? Která je pro Vás ta nejlepší?

Základem pro  možnost poskytnout Vám některou z výše uvedených investičních služeb je stanovení Znalostního profilu klienta (dále jen ZPK). Jedná se o několik otázek, které Vám chceme, ale také musíme položit, protože nám to ukládají různé právní předpisy. Ptáme se prostřednictvím našich certifikovaných bankéřů, v digitálním prostředí ČS (George) používáme on­line dotazník. Zjišťujeme například to, kterým ze základních typů investičních produktů a investičních služeb rozumíte. Také nás zajímá, pokud již investujete nebo jste investoval/a, jak často, v jakém objemu a jakým způsobem. To vše zjišťujeme proto, abychom si udělali představu o Vašich znalostech  a zkušenostech v oblasti investic, a mohli stanovit Váš individualizovaný Znalostní profil klienta (ZPK).

Stanovením ZPK určíme, které investiční produkty jsou pro Vás přiměřené a které nikoli. Investičním nástrojům, které vyhodnotíme jako pro Vás nepřiměřené, nemusíte dostatečně rozumět a vnímat tak všechna rizika, která jsou s nimi spojena (například možnou výši ztráty investované částky). ZPK je také základním vstupním parametrem pro vyhodnocení slučitelnosti s cílovým trhem investičního nástroje, který banka musí pro každý investiční nástroj stanovit. Díky ZPK můžeme vyhodnotit také to, zda na základě svých znalostí a zkušeností, a dále Vaší finanční situace (se zaměřením na schop­ nost nést ztráty), rizikové tolerance a investičním cíli a horizontu spadáte do cílového trhu investičního nástroje. Nejde o nic jiného než o vyhodnocení, zda investiční nástroj odpovídá Vašim preferencím, kvůli kterým si konkrétní investiční nástroj kupujete, nebo který Vám můžeme při splnění určitých podmínek nabídnout.

Vámi sdělené informace pro potřeby ZPK jsou platné 2 roky, nebo jsou aktualizovány s ohledem na Vaši aktuální situaci a okolnosti. Neptáme se tedy při každém obchodu, pokud ZPK máte, ověřujeme pouze jeho aktuálnost. Ptáme se vždy na minimum otázek, které je nutné položit v souvislosti s investiční službou, kterou chcete realizovat.

Hlavní investiční služby

Vše o produktech

Vše o produktech

Slovníček

FaQ

Podpora pro klienty

Zavolejte vy nám
 

Bezplatně z Česka
V pracovní dny od 8:00 do 18:00.
 

Zavoláme my vám
 

Nechte nám na sebe kontakt,
co nejdříve se vám ozveme.
 

Napište vy nám
 

Máte dotaz nebo nám chcete něco sdělit?
Rádi vám na vše odpovíme.